lunes, 17 de mayo de 2010

Activitats personals.

En el transcurs del primer semestres me van propossar fer una peregreinació.

Aquesta consistia en anar a Navarra i fer 38 km. caminant, amb gent de l’escola Mater Salvatoris de Lleida i de Madrid.
El divendres 5 de març vam agafar el tren fins a Lleida, on la gent de Lleida ens va venir a buscar amb un autocar. Vam emprendre i vam parar unes hores a Pamplona una estona, on la gent de Lleida se va quedar al Corte Inglés i nosaltres vam anar a visitar una mica a ciutat: la plaça de toros (la foto), l’ajuntament...
Vam tornar a emprendre el viatge fins a Estella, on ens vam quedar a dormir en una classe d’una escola i ens vam trobar amb les noies de Madrid. El dia següent ben d’hora ens vam aixecar, vam realitzar una missa i vam pujar a l¡autocar, que ens va deixar en una carretera des d’on començàvem el camí a peu, i alguna gent portava la verge al coll com en les processons, tot i que més petites. El camí al principi era planet i recte, peró després vam començar apujar a una muntanya fins dalt de tot, on hi havien molins. Cada mitja hora, més o menys feiem parades, on ens explicaven la vida de Sant Francisco Javier, ens feien resar un parenostre i tornàvem a reprendre el viatge amb cinc minuts de silenci. Vam tardar tot el matí en pujar-la, i sol una hora en baixar-la, mentre resàvem un rosari.
Un cop ja vam baixar la muntanya, teníem d’anar caminat fins el poble on havíem de dormir Cáseda. Vam anar a buscar a l’autocar les maletes, i les vam dur al poliesportiu on dormiríem, vam sopar i després vam anar a l’església, on vam fer la reflexió del dia, estant dues hores en pràctic silenci. Després d’aixó, vam anar al poliesportiu a dormir.
El dia següent ben d’hora vam agafar l’autocar i vam a Sangüesa anar al punt on sortia gent de tota Espanya a realitzar 8 kilòmetres de camí fins el Castillo de Javier, fent el Viacrucis.
Un cop allí ens va fer una missa, vam visitar la creu on està penjat Sant Francisco Javier, i vam poder descansar i comprar menjar n unes paradetes que hi havia allí al cantó.
Un cop haver-nos fet fotos i tot, vam despedir-nos de les noies del Mater Salvatoris de Madrid i els de Lleida i Barcelona vam agafar l’autocar i vam anar cap a Zaragoza a visitar La Pilarica, on vam estar una estona i ens vam anar a confesar.
Acte seguit vam tornar a agafar el autocar i ens va deixar a Lleida on ens vam despedir dels companys de Lleida i vam agafar el tren cap aquí a Barcelona.